24 decembra, 2013

Reasons why I hate/love Christmas

Ho Ho Ho. Som doma, ležím vyvalená na svojej posteli a cítim ako sa mi pomaly upchávajú cievy z toľkej majonézy v šaláte. (Fakt, že konzumujem šalát, a to sa ešte Vianoce ani nezačali, si nemusíme všímať.) Uvoľňujem si fiktívny gombík na nohaviciach (legíny sú veľmi praktické riešenie) a prevaľujem sa na druhý bok. 
Šťastné a veselé!

Ten, kto ma aspoň trochu pozná, vie, že nie som najväčší fanúšik týchto požehnaných sviatkov. Ale, aby som nebola až taký Grinch či vianočný hejter, tak urobím malý kompromis. Samozrejme, musím sa trochu aj posťažovať, preto vám ponúkam list vecí, ktoré na Vianociach jednoducho neznášam, ale pripojím aj tie, ktoré si celkom užívam. 

Len pre ilustráciu: takto vyzerá môj kútik izby - to časom obmäkčí snáď každého odporcu sviatkov.
(... a moja stena môže zrazu blikať ôsmymi rôznymi spôsobmi)

  1. Čo neznášam na Vianociach najviac je fakt, že začínajú prakticky niekedy koncom augusta, keď sa všetci rozhodnú preskočiť koniec leta či jeseň a na vianočnú výzdobu sa tak musíme pozerať niekoľko mesiacov.
  2. Celkom ma irituje, že sa z Vianoc stal len ďalší moderný sviatok a marketingový ťah. Keby Ježiš videl, čo sa tu dnes deje, dvakrát by si rozmyslel či chce, aby sme vedeli kedy sa narodil. Na druhej strane - Kto kedy bude vaše narodeniny oslavovať v takomto veľkom štýle?
  3. Tento bod sa ani tak nevzťahuje na Vianoce, ale na ľudí všeobecne. Z nich sa totižto počas sviatkov zrazu stávajú bohaté monštrá, život ohrozujúce opice, ktoré sú schopné pobiť sa pre päť pomarančov a zlacnené vianočné gule. Obchody pripomínajú centrá na záchranu pred apokalyptickým koncom sveta, staré babky zázračne prestanú bolieť kĺby a hrdo sa predbiehajú v nikdy nekončiacich radoch pri pokladniach.
  4. Darčeky - tak to hovorí samo za seba. Robím to nerada, robím to s nechuťou a robím to na poslednú chvíľu. S balením sa neobťažujem. Aby som nebola pokrytec, musím povedať, že ich aj nerada prijímam. Každý čaká nejakú radostnú či prekvapivú reakciu, ktorej schopnosť som stratila niekde medzi piatym až dvanástym rokom života. 
  5. Vianočné filmy - keď si odmyslím Sám doma či Pelíšky, tak ostatné vianočné filmy mi doslova robia fyzicky zle. Otvorím TV program a vidím: Diabolské Vianoce, Vtedy na Vianoce, Vianočný zázrak, Vianočný pozdrav, Vianoce na štvrtú, Vianoce plné lásky, Vianočný bozk, Posledné Vianoce, Vianoce na nože... Človek už ani nemôže vymyslieť viac druhov Vianoc. A potom listujete ďalej a nájdete celý Santov životný príbeh: Santa a jeho štvornohí pomocníci, Sexi Santa, Aj Santa má brata, Santa hľadá manželku, Santa sa žení. Mať taký adrenalínový život ako Santa za jeden deň v roku, tak ďakujem pekne!
  6. Santa - keď už sme pri ňom. Za jedny Vianoce sa stihne narodiť, nájsť si ženu, oženiť sa, umrieť, prevteliť sa, zrazu je z neho žena, niekedy zviera. A ešte niečo - vraj je to starý tučný pán s bielou bradou, ktorý vás vidí, keď spíte, keď ste hore. Sleduje každý váš krok, vkráda sa do domov cez komín, vypije vám mlieko, zje vám koláče - neviem ako vám, ale mne to znie ako veľmi nepríjemný a trochu strašidelný hosť!
  7. Toto je bod, pri ktorom sa neviem jednoznačne rozhodnúť. A to je vianočná hudba. Klasiku si rada vypočujem, ale keď príde na novodobé dubstep verzie piesne Rockin around the christmas tree, tak tu končí všetka zábava. 

Tak a tu prichádza čas na kompromis. Čo mám na Vianociach najradšej?
  1. Na Vianociach si užívam JEDLO. A aby zo mňa nebol zlý človek, tak poviem, že aj priateľov a rodinu.

Teraz tá klišé časť: Prajem Vám krásne sviatky, veľa pohody a jedla. A hlavne prestaňme riešiť či máme v chladničke dosť šunky na chlebíčky a užívajme si vianočné nápoje plné alkoholu a ovocia! Sľubujem, svet bude hneď krajší.

Šťastné a veselé Vám prajem Em :)


(... teraz neviem či je smutné, že sa mi celé vianočné prianie zmestí na čelo)
DOVI DOPO

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára